Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY PROCESU TRANSFORMACE ZAŘÍZENÍ SOCIÁLNÍ PÉČE U KLIENTŮ.
KREMLÍKOVÁ, Lucie
Práce se zabývá psychologickými aspekty a dopady na klienty zařízení sociální služby při procesu transformace. Snaží se poukázat na praktické situace a reakce klientů, kteří transformaci absolvovali. Jak vnímali jednotlivé etapy a s jakými obtížemi se potýkali. První část práce se zabývá popisem jednotlivých etap transformace, bližším seznámením s transformujícím zařízením a specifiky mentálního postižení a psychiatrického onemocnění. Druhá část práce seznamuje s humanistickou psychologií a jejími představiteli. Třetí část je praktická. Poukazuje na konkrétní situace, které se objevily v jednotlivých etapách a uvádí konkrétní postupy při jejich řešení. Kapitola Diskuze poukazuje na konkrétní situace, které klienti zažili. Přístup a řešení, které byly použity v těchto situacích, vycházejí z humanistické psychologie a opírají se o teorie C. R. Rogerse a A. H. Maslowa.
Učitel a možnosti rozvoje žákovy seberealizace ve výchovně vzdělávacím procesu
Smetanová, Zuzana ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Text diplomové práce je zaměřen na téma možností rozvoje žákovy seberealizace využíváním humanistických principů ve výchovně vzdělávacím procesu. Práce obsahuje teoretické poznatky z dané problematiky, psychodidakticky zpracovaný materiál, umožňující aplikaci humanistických zřetelů ve vyučování, a empirické šetření, ověřující praktickou účinnost teoretických poznatků a zpracovaného psychodidaktického materiálu. V úvodní teoretické části jsou vymezeny pojmy seberealizace a humanistické psychologie, souvislost mezi těmito pojmy a odůvodnění významnosti těchto pojmů ve výchovně vzdělávacím procesu pro podporu celostního rozvoje žáka a pro pomoc žákovi využít své možnosti a dispozice v dalším životě. Dále jsou v této části práce zmíněny z teoretického pohledu možnosti transformace prvků humanistické psychologie, podporujících rozvoj seberealizace, do vyučování. Jednotlivé kapitoly teoretické části se zabývají poznatky o vývoji osobnosti, filozofickým pojetím člověka v historii, vznikem humanistické psychologie na základě filozofických směrů, souvislostí humanistické psychologie a seberealizace a odůvodněním a možnostmi využití humanistických principů ve vyučování. Druhá, psychodidaktická část, obsahuje aplikaci humanistických zřetelů rozpracováním kognitivní a psychologické dimenze do modelové úkolové...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.